Technika mindfulness jako cesta k lepšímu sexu i erekci

mindfulness a erekce

O pozitivních účincích mindfulness neboli všímavosti na lidskou psychiku se ví už dlouho. Nyní však přichází další objev – zaměření se na přítomnou chvíli a prožitek může pomoct se sebevědomím i v posteli.

Dosvědčuje tak nejnověji vydaná studie v časopisu Journal of Sex and Marital Therapy. Ve studii autoři zkoumali, jaké postoje měli respondentky a respondenti k prohlášení jako „během sexu věnuji pozornost svým pocitům“.

Zjistili, že ti, kteří při sexu neposuzují vlastní výkon, ale soustředí se na vlastní pocity, mají spokojenější sexuální i partnerský život. Navíc takovéto počínání pomáhá i k vyššímu sexuálnímu sebevědomí.

Tato studie však není ojedinělou. Minulý rok vyšla podobná studie v magazínu Journal of Sexual Medicine, podle které je všímavost dobrý nástroj na problémy s erekcí. Jako terapie funguje i v případě masturbace, kdy se muži penis ztopoří, ale při sexu s konkrétní osobou nebo sexu obecně má problém.

Kladný přínos mindfulness vidí i sexuolog Justin Lehmiller. Podle něj je mindfulness stav, kdy se soustředíme jen na přítomný moment bez jakéhokoliv posuzování či hodnocení.

Je to stav, při němž si uvědomujeme své myšlenky, pocity, tělesné vjemy, ale neposuzujeme je. Jinými slovy je to způsob, jak přesměrovat svou pozornost na tělo,“ píše tak v časopise Men’s Health.

Přestože zní mindfulness jako záležitost posledních pár let, zabývali se jí už mnohem dříve průkopnici lidské sexuality William Masters a Virginia Johnsonová. Při jejich terapiích se pacienti zaměřovali na přítomné bytí a vnímání partnerových dotyků.

Podle Lehmillera je navíc dnešní praktikování techniky mindfulness více propracované, jelikož klade důraz i na vnímání dechu, vůně a chuti.

Partnerská terapeutka Diana Richardsonová ve svém výstupu na konferenci TEDx poukazuje na to, proč menší soustředění se na orgasmus vede k paradoxně lepšímu orgasmu.

Vysvětluje to tak, že nejsme ve stresu z toho, jak akt dopadne, ale uvolníme se a zaměříme se na to, co momentálně cítíme. V takovém stavu se sexu lehčeji poddáme.

Lori Brotto dává tipy k domácímu nácviku. Stačí začít s desetiminutovém cvičením doma, během nějž je třeba směřovat pozornost k různým místům těla a ptát se, jak se cítíme. Zvolit si pravidelnou dobu jednou denně a tu dodržovat.

PŘEDEŠLÁ ZPRÁVA: Fyzická aktivita je „lékem“ na depresi a oslabenou erekci, doporučují odborníci.

erekce, sport a pohyb

 

 

8 nejčtenějších článků o erekci a její podpoře

OTESTOVÁNO: 10 nejsilnějších prášků na erekci
11 zásadních kritérií spolehlivého doplňku na erekci
10 příčin problematické erekce u mladých mužů
Pro koho jsou vhodné léky na erekci a komu je nepředepíší?
Vše důležité o bezpečnosti léků a prášků na erekci
Ranní erekce jako důkaz pevného zdraví penisu
Rychlá erekce – jak ji dosáhnout nebo naopak zpomalit?
Noční erekce – je problém, pokud penis během noci nestojí?

/ZDROJ ZPRÁVY/

erekce_cz na facebooku

Technika mindfulness jako cesta k lepšímu sexu i erekci
5 (100%) 1 vote[s]