Od hodného ňoumy k neodolatelnému muži – 20. DÍL – Vědomá řízená meditace

V minulém díle jsme se naučili, jak odhalit, co dříme v našem nevědomí. Dnes si ukážeme, jak špatné programy vypustit ven. Celkově se na tento proces zaměříme ve 3 krocích.

Od ňoumy k alfasamci 20

 

Krok #1 – Co přesně chcete nechat jít?

Jak najít věci v podvědomí jsme si řekli v minulém článku. V zásadě je pět způsobů:

  • jít zpět do dětství
  • najít opakující se vzorce chování
  • zjistit svoje spouštěče
  • kdy utíkáte?
  • poznat své strachy

Ptejte se proč. Vždy. Když už je máte identifikovány, nechte se pohltit svým příběhem. Nic neměňte. Spousta lidí má tendenci příběh upravit k lepšímu. To je holý nesmysl. Raději se ponořte do svého těla a vnímejte pocity.

Klíčem je jít do hloubky a k jádru věci v podvědomí. Jak jste se cítili, když k události došlo? Chcete jít až k vašemu prvnímu zážitku. Kdy se to stalo poprvé? To by měla být vaše otázka. Pořád dokola, dokud se nedostanete ke zdroji.

Když půjdete do hloubi vaší mysli, opravdu to nebude na jedno sezení. Někdy se posunete a někdy vůbec. Zdroje v podvědomí jsou dobře chráněny a čím jdete hlouběji, tím je obrana vyšší. Nedávejte tedy žádné nálepky a nemějte očekávání.  Tím pádem omezujete celkový výstup.

Chcete, aby co nejvíce plynul bez jakýchkoliv překážek. Strach a stud vám budou bránit. Vždy si položte otázku: „Co nejhoršího se může stát, když to objevím a nechám jít?“ Objeví se pocity a překážky, proč to nedělat. Ty nechte odejít jako první. Takto postupně necháte jít všechny překážky, které stojí na cestě ke zdroji.

 

Nevědomí bude dávkovat po malých kouscích

Nevybalí na vás celý zážitek najednou. Bude vám ho dávkovat, abyste se z toho nesesypali. Jakoby se ptalo, zda je to ještě ok. Zda to není už moc. Takhle to chvíli pojede, až nakonec odhalíte celou pravdu. Jakákoliv část vyjde v daný čas na povrch, je to v pořádku. Vše má svůj čas a místo.

 

Není třeba prožít událost z minulosti přesně a vědomě

Lépe to pochopíte na příkladu. Představte si, že máte v podvědomí uvězněnou událost z minulosti. Jdete zpátky ke zdroji a chcete si vybavit každý malý detail.  Tedy co jste přesně viděli, slyšeli, cítili a tak dále.

Tohle není třeba. Je v pořádku pokud nic nevidíte. Nejdeme po přesném obrazu, ale po pocitu. Prostě vzpomínku procítit. My lidé jsme hlavně emoční tvorové. Bez ohledu na naše logické schopnosti.

Emoce jsou naším hlavním motorem. Po příchodu na svět se nejprve učíme cítit a až poté myslet. Proto je mnoho věcí z dětství jen otázkou pocitu. Není zde žádný přesný vizuální obraz a podobně.

 

Vhodné okolní podmínky

Aź půjdete do svého podvědomí, vytvořte bezpečné a pohodlné prostředí. Určitě neprovádějte tuto techniku někde, kde vás může snadno něco vyrušit a odvést vaši pozornost. Chcete tiché a bezpečné místo, kde se cítíte dobře.

Vypněte jakékoliv zdroje rušení, jako je počítač, TV, mobilní telefon, nebo tablet. Na chvíli se odpojte od vnějšího světa. Zavřete oči a dovolte si být sami se sebou. Pokud chcete, můžete mít u sebe někoho, kdo vás podporuje a upevňuje pocit bezpečí.

Velmi silné bývají rituály, kdy kolem vás sedí několik stejně smýšlejících lidí, kteří vás podporují. O této síle zejména mužské skupiny jsme psali v předchozích částech našeho seriálu o hodném ňoumovi.

 

Krok #2 – Uzemněte se

V podstatě to znamená, že své vědomí necháte spadnout do břicha a zadní části beder. Jinými slovy své vědomí přesouváte ze své logicky uvažující hlavy do centra těla, kde dle starých čínských mistrů sídlí mocná energie chi. Zde chcete v době meditace být.

Použijte metodu procnického dýchání, o které jsme psali v jednom z předchozích dílů série. Tímto krokem jste více sami se sebou a více se propojíte se zemí. Jakoby z vašich chodidel vyrostly kořeny a prorostly až do země. Představte si sebe jako strom, který je pevně spojen se zemí. Pak už stačí jen dýchat.

Možná to zní až moc nadneseně, ale pomůže to komunikovat s vaším podvědomím, které v tu chvíli bude vědět, že je vše v pořádku. Jste v bezpečném prostředí, uzemnění a dobře dýcháte. Máte tedy velmi solidní základ, aby vás nadcházející události nesmetly.

 

Uzemnění vám pomůže prožít vše naplno

Máte solidní základ, takže buďte v klidu. Nic neměňte a neracionalizujte. Vypusťte také jakoukoliv snahu cokoliv spravit. Jděte do toho naplno a prožijte vše na 100% a bezpodmínečně. Buďte zcela sami sebou.

Pamatujte, že pokud budete chtít vidět věci lepší, než jsou, podvědomě je budete stále vnímat jako špatné. Tím pádem je nikdy nebudete schopni plně nechat jít. Bude zde stále příliš mnoho viny. Vše plně akceptujte. Věci mohou být zpočátku horší před tím, než se vše obrátí k lepšímu.

Může dojít k různým tělesným projevům. Můžete plakat, třást se a mít další intenzivní pocity. Zůstaňte u tohoto pocitu bez podmínečně a prodýchejte to. Nebraňte se tomu a nic nepotlačujte.

Nejprve váš strach půjde po kouskách, ale nabere na tempu a bude se brát ven. V tu chvíli musíte vydržet. Pak se třeba týden budete cítit velmi zranitelní. Nakonec bude negativita pryč.

Je to jako když balíte ženu. Musíte zůstat v setu nehledě na okolnosti. Nechte vše plynout. Bude to dobrý.

Po každé meditaci, kdy odhalíte další kus svého já, se na konci prodýchejte. Zvedat se ihned po skončení je hloupost. Chvíli ještě seďte a nechte celou událost doznít. Dýchejte zhluboka a znovu se přizpůsobte svému okolí.

Někdy je změna velmi dramatická a někdy jen mírná. Na konci není vždy úleva. Může tam být více vzteku, smutku a dalších negativ. Tyto stavy jsou ok, pokud se cítíte být více sami sebou. Časem tyto emoce odezní. Netřeba nechat odejít vše najednou, abyste pozorovali výsledky.   

 

BONUS – Návod krok za krokem na vědomou řízenou meditaci

Zde vám ve finále přikládám návod na řízenou meditaci. Tato konkrétní probíhá na vědomé úrovni a je základem k dalším technikám. Už tato technika je sama o sobě velmi mocná. Poznáte to na sobě pravděpodobně hned napoprvé. Pojďme tedy na to:

Ujistěte se, že jste v prostředí, kde nejsou žádné rušivé vlivy. Nikdo vás zde nemůže vyrušit. Chcete se zde cítit bezpečně. Ideální je tichá místnost. Žádná TV, mobil a jiná elektronika. Je doporučeno tuto meditaci provádět v sedě. Například v křesle, nebo na jógové podložce. Ve finále je to na vás, jaká pohodlná pozice je vám nejpříjemnější. Důležité je být stále přítomný, zavřít oči.

erekce_cz na facebooku

 

Krok #1 – Co chcete nechat jít?

Myslete na to, čeho se bojíte, od čeho utíkáte. Inspiraci naleznete v listu, který jste si sepsali během našeho seriálu. S touto myšlenkou se nyní chcete dostat pryč z vaší hlavy. Nechte ji sklouznout až k základům vaši páteře.

Opusťte svou hlavu, kde teď jistě víří miliony otázek.  Probíhají zde soudy, přidělují se nálepky. Co se tady děje? Dělám to dobře? Bude mi to fungovat? Jak dlouho to bude trvat? Mám nějaký plán až tohle skončí?

Všechny tyto otázky spolu s vaším strachem, vše nechte spadnout jako vodopád dolů k základům vaší páteře, jinak řečeno k základní čakře. Ta má na starosti hluboké propojení s vaším fyzickým tělem.

Odtud teď myslíte, dýcháte a všechno ostatní. Věci jsou najednou tišší. Vše je lehčí.

Krok #2 – vaše obavy se zhmotňují

  1. Nadechujte se nosem po dobu 6 sekund.
  2. Zadržte dech na 3 sekundy.
  3. Vydechujte po dobu 6 sekund a vydávejte hlasitý zvuk “ššššš”.
  4. Zadržte dech na 3 sekundy.
  5. Vydechněte a dýchejte normálně.

Stále buďte přítomní a vycházejte ze základní čakry. Proces dýchání zopakujte 3 krát. Pozorujte reakce svého těla. Vynořily se nějaké pocity v těle? Pokud ano, pak je prožijte naplno. Žádné soudy ani útěk. Buďte naplno se svými pocity. Ponořte se naplno do těchto pocitů. Opravit je, měnit, nebo pochopit je nemá smysl. To už přece víte z teorie předchozích dílů. Prostě je akceptujte naplno.

Plně se oddejte svým pocitům. Dejte jim najevo, že jste tu s nimi. Bezpodmínečně. Ponořte se co nejhlouběji a dýchejte zhluboka.

 

Krok #3 – nechte je jít

V této fázi chcete své obavy vyzvat a dát jim volný prostor k odchodu. Nenuťte je. Pouze na nich přestaňte být jakkoliv závislí. Dejte jim pouze volný prostor k odchodu. Žádná obrana, žádné soudy.

Bude následovat další trojitý cyklus pronického dýchání. Pamatujte, že nyní s každým výdechem a syčením “ššššš” nechte odejít z těla i vaši emoci. S každým nádechem jakoby stoupá od základu vaší páteře a s výdechem odchází z těla ven. Nalaďte se do emoce, visualizujte si její průchod vaším tělem a s výdechem nechte odejít.  

Po skončení meditace byste měli cítit větší lehkost a nový zážitek se sebou samým. Meditaci hned nekončete. Dýchejte a nechte vše doznít. Měli byste se cítit více sami sebou. Více jednotní. Mohou přijít i různé emoce. Vše je v pořádku.

Zakončete meditaci ještě jedním cyklem pronického dýchání. Poté se začněte pomalu hýbat. Navnímejte své okolí a vraťte se zpět do svého světa. Meditace není žádné šamanství. Je velmi jednoduchá a velmi účinná.

Jak se říká, tak ukázaná platí. Můžeme se bavit o rozvoji, ale jen praktické cvičení dokáže něco změnit. Musíte se tím projít, musíte své strachy prožít. Toto cvičení byste měli provádět denně. Tak dosáhnete hmatatelných výsledků. Zbavíte se strachů a rapidně proměníte kvalitu svého života.  

DÁLE ČTĚTE: Jak se zbavit tíživých starých strachů, které sebou pořád nosíte v hlavě?

Od hodného ňoumy k neodolatelnému muži – 20. DÍL – Vědomá řízená meditace
Ohodnoťte článek!