Od hodného ňoumy k neodolatelnému muži – 19. DÍL – Jak čelit strachům?

V minulém díle o umění transformace jste se dozvěděli, že ve chvíli, kdy necháte věci z podvědomí odejít, najednou přestanete potkávat ty samé negativní lidi. Začnou se vám plnit vaše tajné vize. Nestýkáte se s lidmi, kteří vás podvádějí a svádějí vás z cesty.

Vše se mění, pokud se dostanete na kloub příčině. Znova je třeba uvědomit si, že potlačení myšlenek v nevědomí vede do začarovaného kruhu. Žárlíte a víte, že nechcete už více žárlit. Potlačujete to v sobě a tím se dostáváte do těchto situací znovu a znovu. Přitom ani nevíte jak.

Podobné je to s hněvem. Různí guru vám mohou vtloukat do hlavy, abyste nikdy nebyli vzteklí. Přitom jste stále více taženi k situacím, kdy vzteklí jste.

Chcete být vyrovnaný člověk, který má občas celkem zaslouženě špatnou náladu a to je v pořádku. Věřte mi, že věčně přehnaně pozitivní člověk není v pořádku. Jeho autenticita je minimálně na pováženou.

Od ňoumy k alfasamci 19

 

Křik vašeho podvědomí

Vaše podvědomí jednoduše doufá, že když na sebe dostatečně upozorní, přestanete od skryté myšlenky utíkat. Budete opakovat stejné chyby. Lžete sami sobě, že to příště bude lepší.

Problémy v čase porostou a budete opakovat stále stejné boty. Nakonec to může skončit velkým průšvihem. Původ je v historické miniverzi tohoto problému v minulosti, který byl potlačen.

 

Paralela s šéfem

Skvělým příkladem chování lidí v práci je vztah vás samých k vašim rodičům. Pokud jste měli například dlouhodobě problém s autoritou vašeho otce, pravděpodobně se to přenese i do vašeho profesního života. Případně můžete mít ke své šéfce vztah, jako k vaší matce.

Pokud máte hezký vztah s matkou, zřejmě jste uctivý i k jiným ženám a tak to má být

 

Kam vás to táhne?

Opakované vzorce vás stahují zpět k určitému chování. Chcete mít úspěch, ale stáhne vás to zpět k neúspěchu. Podobně to platí pro zdraví a vztahy. Tyto vzorce chcete najít a odhalit. Příkladů je spousta.

 

Uspět je špatné

Vemte si třeba, že uspějete v něčem hned v mladém věku. Lidé si budou šuškat, že jste uspěli. Vy budete cítit tlak okolí a vypěstujete si v podvědomí myšlenku, že úspěch je špatný. Pak najednou budete mít problém uspět znovu.

Až do chvíle, kdy najdete odvahu jít do podvědomí a zjistit příčinu. Pak budete blíže ke svobodné vůli a životu ve svobodě. Budete dělat to, co skutečně dělat chcete.

 

Emoce versus logika

Hodně kluků má strach jít ke slečně a oslovit ji. Ta představa je děsí. Jejich emoce je přemůže a říká jim, že pokud ženu osloví, zemřou. Doslova tak k nim komunikuje emoce na podvědomé úrovni. Ve světě pickupu jsou známé story, kdy měl kluk jít oslovit dívku a emoce strachu byla tak silná, že se začal držet zdi. Logicky přitom oslovení není nic tak vážného.

Když vás podobná emoce přemůže, jste v ní polapeni. Jedná v tu chvíli za vás. Může to být třeba vztek, strach, úzkost a další. Poté této reakci může přijít pocit viny. Nevíte, proč se to tak stalo. Nemáte ani tušení. Omlouváte se. “Tohle jsem přece nebyl já.” Toto jednání vždy pochází z nevědomí. Nebyli jste to tedy vy, ale vaše část schovaná v nevědomí.

Proč můžete mít strach z oslovení dívky? Například se vám někdo v dětství posmíval: “Ha ha, ty ji miluješ.” Ve vás zůstal stud z dětství, který jste postupně potlačili. Báli jste se, aby vás ostatní děti nevyloučili z kolektivu. To byste pak mohli umřít, když vás tlupa vyloučí a nechá na pospas.

Ve chvíli, kdy jdete oslovit dívku, stejný strach přichází znovu. Máte strach, že zemřete. Nedává to logiku, ale přesně tak to funguje.  

Důležité je nemít nahnáno v běžných a každodenních situacích. Jinak budete ve stejném stresu denně

 

Spouštěče jsou příležitosti

Jakékoliv nelogické chování v určitých situacích lze nazvat spouštěče. Na první pohled jsou pro vás nežádoucí. Tak tomu není. Jsou naopak přležitostí, jak získat přistup do vašeho podvědomí a odhalit prapůvodní příčiny. Vystopovat původní zdroj vašeho chování. Právě v situacích, kdy se nachytáte v tomto stavu, je nejlepší chvíle ponořit se do nevědomí a hledat původní příčinu. Procítit ji a nechat jít.

Otevřete se svým emocím během chvíle, kdy se rozběhne váš spouštěč. Když jste naštavní, bezmocní, vyděšení a tak podobně. Tehdy je nejlepší čas. Uvědomte si, kdy se vaše emoce spouští. Co ji nastartovalo? Analyzujte i zpětně.

 

Poznejte, kdy vaše slabost přichází

Naučte se rozpoznat, kdy se kritická chvíle blíží. V ten moment chcete získat trochu odstup. Samozřejmě to není vždy snadné. Někdy vás emoce přemohou, ale víte už na čem pracovat. Budete schopni reagovat lépe, místo aby vás situace semlela.

Rozhodně neobviňujte za své emoce okolí. To je normální reakce většiny lidí. Obviní okolnosti a osoby. Dělají ze sebe oběti. Vy chcete jít jinou cestou.  

Kdykoliv narazíte na svůj spouštěč, nemá to nic do činění s ostatními lidmi a okolím. Je to o tom, co máte napěchováno uvnitř vašeho podvědomí. Chcete být doslova nezaujatým svědkem této události. Tak máte časem šanci vidět, co je ukryto v podvědomí. Je zajímavé, že spouštěčem může být cokoliv:

  • vůně
  • zvuk
  • místo
  • dotek

Možností je velké množství. Rozhodně neviňte žádný z těchto spouštěčů. Berte v potaz, že tak to prostě je.

 

Cvičení pro odvážné

Zkuste si stoupnout mezi lidi a mluvit o nějakém tématu po dobu 2 minut. Lidé se budou otáčet a vy v sobě ucítíte, jak se spouští určitá emoce. Když se do ní ponoříte a zůstanete v klidu, je otázkou času, kdy vás přestane ovlivňovat negativně.

 

Spouštěčům se vyhýbáte

Víte o nich. Víte, že nastávají v určitých okamžicích. Proto se těmto situacím a lidem raději vyhýbáte. Nejčastějším spouštěčem je vaše rodina. Jděte proto do jámy lvové a tyto spouštěče najděte. Co vás vždy vyvede z míry?

Pokud nepříjemným strachům čelíte v rodinném kruhu, vzchopte se jako dospělák a řekněte NE tam, kde jste doposud jenom klopil uši a plnil příkazy

Utíkáte od věcí

Zkuste v praxi vypozorovat, od jakých situací máte ve zvyku utíkat. Kdy vaše podvědomí křičí, abyste vzali nohy na ramena a od určité situace jednoduše utekli.

Třeba sedíte doma a nudíte se. Najednou není co dělat. Začíná se ozývat vaše nevědomí. Co budete dělat? No třeba masturbovat. Skvělý rozptýlení a útěk od sebe sama. Surfování na netu, jídlo a dále třeba:

Všechno to jsou formy útěku. Namísto toho hledejte možnost ponoření se do vlastního podvědomí. Udělejte si list návyků, kdy utíkáte sami od sebe. Věci v podvědomí jsou bolestivé. Tohle je forma útěku. Jen když poplavete proti proudu, zbavíte se bolesti.

Ponořte se do vlastních strachů

Čeho se bojíte? Samota, opuštění, život mimo svůj potenciál, chudoba, mluvení na veřejnosti, nedostatek kontroly nad sebou, málo uznání od ostatních, málo lásky, málo bezpečí. Je toho spousta. Až objevíte svůj strach, vystopujte, proč ho máte.

Ukažme si to na příkladu vnitřního dialogu muže:Co se stane, když nebudu mít uznání okolí. Nezapadnu. Co když nezapadnu? Budu loser. Co když budu loser”….a tak dále.

Sami zanalyzujte podobně své strachy. Pokračujte takto s proč do minimálně sedmé úrovně. Ale spíše tak hluboko, aby to nešlo už dále. Jděte vždy o krok hlouběji. Ponořte se do toho. Časem objevíte pravé proč a příčinu vašeho strachu. Je schována někde v minulosti. Objevte ji a nechte ji jít.

 

Otevřít pandořinu skříňku

Otevřít pandořinu skříňku a plně prožít svoje strachy, to chce odvahu. Kolikrát je totiž v podvědomí ukryt neskutečný hnus. Znamená to čelit svým největším strašákům. Není nic děsivějšího, než bordel a strachy ukryté ve vašem podvědomí.

Vy do tohoto hnusu skočíte rovnou po hlavě. Věci, které jste potlačovali po celý svůj život. Věci nepřijatelné a odmítané vaším okolím.

Než se dostanete do hloubky, narazíte na mnoho odporu. Věci, kterým nejvíce odoláváte, jsou věci, které nejvíce potřebujete. Nikdo si nechce pamatovat traumata a neakceptovatelné věci spojené se svojí osobou. Investovali jste hodně energie, abyste tyto myšlenky udrželi dole. Všechny je uvěznil společný strach z opuštění a smrti.

Příklad z praxe: Dejme tomu, že máte zkontrolovat svůj účet. Jednoduché. Když to ale budete odkládat, strach ve vás poroste. Nakonec je odpor tak velký, že jde o těžký úkol. Stejně fungují i strachy uložené ve vašem nevědomí. Dostat se k nim je ještě nesčetněkrát obtížnější

 

Těžba toho, co je v podvědomí

Vaším cílem je tedy potlačit ego, protože si musíte připustit, že věci, které jdete vykopat a objevit, vám kazily celý život. Musíte tedy nejprve omezit své ego. Poté překonat hodně odporu, protože vaše strachy jsou potlačené hodně hluboko a nabité vaší celoživotní snahou udržet je pod povrchem.

Klíčem je čas a opakování. Nečekejte, že do podvědomí proniknete ihned. To je hloupost. Čím více budete padat vrstvami odporu, tím více budete hlouběji v podvědomí. Tím více se budou věci vynořovat z hlubin vaší myslo. Nikdy se neobjeví vše najednou.

Vždy po malých kouskách. Jakoby se váš mozek bál, abyste všechnu tu nálož unesli najednou. Proto bude podvědomí odkrývat postupně.

Nakonec se celý zážitek ukáže v celém spektru. Když tohle zažijete, může to být extrémně silné. Můžete se třást, plakat. Nechte tomu volný průběh. Je to normální. Vše je v pořádku. Jen vaše mysl prochází očistným procesem a nechává věci jít.

Zůstaňte v klidu. Dýchejte. Nechte věci plynout. Budete se chtít vzdát a zatlačit myšlenky a emoce zpět. Vydržte. Je to pro vás dobře. Věci musí být zpočátku horší, aby se vše obrátilo v lepší. Po tomto zážitku budete slabí. Možná i několik týdnů. Po této době, kdy necháte vše jít, bude hnusný pocit pryč. Buďte k sobě upřímní. Pamatujte, že jakékoliv emoce jsou lepší, než apatie.

erekce_cz na facebooku

 

Další trauma nehrozí

Lidé mají strach, že když vypustí svá stará traumata, budou znovu traumatizovaní. To není ten případ. Když se totiž jistá věc stala poprvé, neprožili jste ji. Pouze potlačili. Nyní jste ve fázi, kdy ji prožijete plně. Tím pádem ji necháte volně jít. Cílem není cítit se dobře, ale cítit cokoliv, co v danou chvíli budete prožívat.

Chcete dát pryč nálepky, co je špatné a co dobré. Jste ochotni jít za hranici komfortu a cítít se jen dobře. Vypěstujte si až perverzní závislost na bolesti. Naučte se žít v nepohodlí a bolesti. Ve svém vlastním zájmu.

 

Máte nyní k dispozici jiný pohled

Jak budou myšlenky z podvědomí plynout, může se stát, že některé nebudou tak hrozné, jak jste si mysleli. Z pohledu dítěte mohly být traumatické, ale z pohledu dospělého už to není tak hrozné.

Lidé také mají strach z toho, že když se budou na tyto špatné věci soustředit, budou se ještě více chovat špatně. Tak to není. Je třeba uvědomit si, že podvědomě jsou tyto myšlenky vaší součástí. Opakovaly se po celou dobu, co jste je měli.

Skutečné utrpení je své podvědomí ignorovat. Vykoupení spočívá v jeho odhalení a jediná opravdová cesta je skrz.  

Od hodného ňoumy k neodolatelnému muži – 19. DÍL – Jak čelit strachům?
5 (100%) 1 vote[s]