Ženské hormony v rovnováze? Stačí pár konkrétních potravin a 90 minut pohybu za týden

Hormonální nerovnováha se projevuje nepříjemnými symptomy. O nich se dočtete zde. Nyní ale poradíme, jak dostat hormonální hladinu do rovnováhy zcela přirozeně bez užívání léků.

jak navodit hormonální rovnováhu?

 

Proč usilovat o hormonální rovnováhu?

Důsledkem nedostatečné nebo nadměrné hladiny některých hormonů jsou bolesti hlavy, pocení, vypadávání vlasů, přibíráni na váze i ztráta libida. Připájí se i deprese, úzkosti, smutek a pláč a celkový emoční dyskomfort.

Kdo nechce své návyky nijak měnit, obvykle žádá lékaře o léky, které uleví od nepříjemností. Budovat si ale návyk na lécích bez snahy o zlepšení jídelníčku a ignorováním pohybu je nerozumné a dlouhodobě neudržitelné.

Terapueutka Jana Černotová doporučuje sport a pravidelný pohyb, přičemž vyzdvihuje hlavně hormonální jógovou terapii. Základní cviky se můžete naučit na placeném kurzu, ale pomohou i internetová videa.

Terapeutka doporučuje cvičit půl hodinku 3x za týden, a tedy 90 minut týdně.

 

Stravování pro dosažení hormonální rovnováhy

Zde je několik superpotravin (potraviny s přirozeně zvýšeným obsahem prospěšných látek), které mají prokázaný vliv na srovnání hormonů. Jelikož je problém v Česku sehnat čerstvé, běžně je nakoupíte ve formě doplňků stravy, které jsou také mnohem cíleněji zaměřené na řešení konkrétních problémů.

V doplňcích pro dosažení hormonální rovnováhy nejčastěji najdete:

 

Pískavice řecké seno

Pískavice řecké seno pro podporu testosteronu

Tlumí menstruační křeče a pomáhá lépe zvládat těžší součásti menstruace. Kromě toho snižuje hladinu cholesterolu, která ovlivňuje zdraví srdce a cév. Je vhodná i pro diabetiky.

Klikněte a čtěte podrobný profil Pískavice řeckého sena.

 

Maca peruánská

Maca peruánská pro podporu testosteronu

V Česku dostupná jako samotný prášek pro přípravu nápoje nebo ve formě pilulek a tobolek. Ty se užívají podle doporučení konkrétního výrobce. Tlumí projevy menopauzy, snižuje menstruační bolesti, zvyšuje plodnost a sexuální libido, podporuje imunitu.

Klikněte a čtěte podrobný profil Macy peruánské.

 

Spirulina

spirulina pro hormonální rovnováhu

Sinice spirulina je v první řadě velice výživná potravina. Doplňuje vitamíny, minerály, železo a chlorofyl. Obsažené fytochemikálie účinkují podobně jako tělu vlastní hormony, díky čemu navozují hormonální rovnováhu, tlumí menstruační a menopauzální komplikace, posilňují zdraví a pevnost kostí.

Klikněte a čtěte podrobný profil spiruliny.

DOPORUČENÝ DOPLNĚK:

Česká Proerecta WOMEN pomůže lépe zvládat menstruační bolesti, negativa menopauzy, PMS a PMDD. Obsahuje pouze rostliny a látky, které prokazatelně vedou ke zlepšení hormonální hladiny. 

Klikněte na tlačítko níže a čtěte o kompletních účincích přímo na e-shopu.

Proerecta WOMEN

 

Prospěšné stravovací návyky

Hormony a jejich hladinu ve velké míře ovlivňuje jídelníček. Platí, že čím je čerstvější a pestřejší, tím lepší je hormonální kondice a o to lépe fungují žlázy, které hormony produkují.

Je proto vhodné omezit polotovary, zpracované a konzervované potraviny a naučit se potraviny šetrně zpracovávat, nepřepalovat je, nepřesolovat ani příliš nesladit.

Naprosto nevhodný je alkohol a kouření, příliš pálivá a kořeněná jídla a příliš teplé potraviny. Ve snaze snížit návaly horka jezte spíše vlažná jídla.

Velice vhodná je převážně rostlinná strava (pozor, ne veganská ani vegetariánská – tyto směry škodí přirozené produkci hormonů). Samozřejmě libové maso, ryby a mořské plody, kysané mléčné výrobky, fermentované potraviny, ovoce, luštěniny, obiloviny a případně doplňky stravy, které urychlí dosažení hormonální rovnováhy. Z bylin zařaďte čaje a výluhy z Třezalky tečkované, Šalvěje lékařské a jetel.

DÁLE ČTĚTE: PMS (premenstruační syndrom) – nepříjemné příznaky až u 70 % žen, které lze zmírnit i léčit.

premenstruační syndrom PMS

 

Leave a Reply