Kegelovy cviky na potenci, erekci i výkonnost

Většina mužů pravděpodobně slyšela o Kegelových cvicích. Jejich vlivu na posílení a zpevnění svalů pánevního dna. Tyto cviky byly původně navrženy pro ženy k tomu, aby jim pomohly zúžit jejich vagínu po porodu. Dobrou zprávou je, že z těchto cviků mohou těžit i muži. Výhody pravidelného procvičování pánevního dna rozhodně stojí za trochu námahy.

dr_arnold_kegel

Dr. Arnold Kegel – otec Kegelova cviků

Svalstvo pánevního dna – brána ke zdraví a sexuální výkonnosti

Pánevní dno tvoří skupina svalů. Tyto svaly jsou jakýmsi „podvozkem“ pro lidské tělo. Má několik důležitých funkcí. Odděluje horní část těla od spodní. Pokud je v dobré kondici, udržuje dlouhé a pružné tělo. Silné pánevní dno podporuje správné držení těla, kondici svěračů a zadržuje moč nebo ejakulát.

Nejznámějším svalem pánevního dna je takzvaný PC sval (pubococcygeus). Při posilování pánevního dna ale není zapojen pouze on. Kromě něj jsou zapojeny také IC a BC svaly. Pro zjednodušení budeme používat dále v článku používat termín PC sval.

Při cvičení je důležité uvědomění a správnou lokalizaci svého pánevního dna. Jak tento sval nejlépe najít? Až příště budte močit, zastavte na chvíli proud moči. Svaly, které jste k tomu použili, jsou právě svaly pánevního dna.

 

Úkoly pánevního dna

  • Pánevní dno je velmi důležitou součástí v životě muže i ženy.
  • Svaly pánevního dna udržují pohromadě všechny vnitřní orgány. Také mají na starosti správné držení těla. Pokud jsou silné, výsledkem je krásná a vzpřímená postava. Tohoto poznatku využívá například metoda cvičení “Pilates“.
  • Pánevní dno obsahuje tři skupiny svalů (PC, IC, BC). Ty jsou uspořádány ve vrstvách a svojí souhrou neustále uzavírají pánevní oblast.
  • Pánevní dno utváří správnou míru nitrobřišního tlaku, jehož následkem je stabilizována páteř v oblasti beder.

VIDEONÁVOD:  Techniky na cvičení a uvědomění pánevního dna od lektora Václava Vocáska

 

Jak posílit svaly pánevního dna?

Technik na posílení pánevního dna je několik. Znalci doporučují jógu a meditační techniky. Mistři jógy vůbec velmi ctí oblast pánevního dna. Říkají, že takzvaný „Energetický had“ leží právě v této oblasti. Pánevní dno je tak dle jejich filosofie centrem životní síly a vitality.

V globálu lze říci, že jakákoliv pohybová aktivita přispívá k silnějšímu pánevnímu dnu. Kegelovy cviky jsou jednoznačně nejlepší a odzkoušenou variantou na posílení svalů pánevního dna. Navíc jsou velice jednoduché. Každý je schopen zvládnout tuto techniku během několika málo okamžiků.

Staré rčení praví „procvičuj nebo chátrej“. Je na něm mnoho pravdy. Svaly zapojené do sexu fungují jako kterékoliv jiné svaly v těle. Pokud nebudou pravidelné zatěžovány a budou chátrat.

Masturbace je sice fajn, ale nelze ji úplně počítat do procvičování sexuálních svalů. Neposiluje tolik pánevní dno a PC sval. Snad jen orgasmus ano, zvláště u žen. Ale na sexuální atletiku je potřeba o něco více práce a úsilí.

ČTĚTE TAKÉ: Na sexuální kondici skvěle působí i masturbace. Čtěte podrobný článek o její výhodách. 

 

Cvičení posílí výdrž i sexuální kondici

V zásadě jsou dvě skupiny svalů, na které je třeba zaměřit pozornost pro lepší výkony v posteli:

  1. Svaly pánevního dna – umožňují lepší prožitek orgasmu a oddálení ejakulace
  2. Svaly trupu – břicho, paže a pomocné svaly. Pevné břišní svaly umožní udržet rytmus při sexu bez známek únavy.

Cvičení přinášejí výhody pro muže i jejich partnerky. Jinými slovy jednoduchý cvičební program zaměřený na střed těla a další části (stačí i 10 – 15 minut denně) plus Kegelovy cviky výrazně zvýší sexuální prožitek.

ČTĚTE TAKÉ: Výdrž zlepšíte i pravidelným sexem. Proč souložit denně? 

 

Příznaky povoleného pánevního dna

Nezpevněné pánevní dno je nejen horší sexuální prožitek. Muži, kteří nemají posílenou oblast, budou dříve nebo později pravděpodobně řešit i další problémy. Při neposíleném pánevním dnu mohou vystoupit na povrch tyto problémy:

  • Neschopnost udržet moč – odkapávání po močení (častý problém inkontinence)
  • Špatné držení páteře
  • Špatné držení vnitřních orgánů
  • Poruchy potence
  • Ztráta intenzivního prožívání sexu

Kegelovy cviky pro muže

Čtěte dále a budete vědět vše, co vás kdy zajímalo o zázračných Kegelových cvicích pro muže. Co jsou zač? Jak je provádět? Jak často? Mohou dopomoci k mnohočetnému orgasmu partnerky?

VIDEO: O výhodách Kegelových cviků mluví zasvěceně Dominika ze sexshopu RůžovýSlon.cz

Co to vlastně jsou Kegelovy cviky?

Cviky vynalezl doktor Arnold Kegel v roce 1940, aby pomohl ženám po porodu zúžit vagínu po porodu. Každopádně Kegelovy cviky nejsou jen pro dámy. Pánové mohou z jejich užitku čerpat zrovna tak.

Cvičení je výborným způsobem, jak zlepšit celkové zdraví a erekci penisu. Ruku v ruce jde i schopnost vydržet v posteli déle. Stejně jako u žen i mužů cílem posílení PC svalu (jak už jsme si řekli- jde o sval pánevního dna).

Svaly pánevního dna u muže i ženy jsou velmi podobné. Jsou nataženy od kostrče ke stydké kosti. Tvoří tak jakousi podlahu ze svalů. PC sval podepírá pánevní orgány, drží orgány břicha a podporuje páteř při držení těla.

Kegelova metoda je rozdílná od ostatních cvičení. V tomto případě jde o posilování kosterního svalstva. Toho vnitřního, které není vidět.

Jaké jsou výhody Kegelových cviků?

Cvičení PC svalů je výhodné pro muže i ženy na cestě za lepším sexuálním životem. I když spousta mužů nebere jejich výhody v potaz. Jednoduše proto, že toto cvičení nezvětšuje penis.

Toto myšlení je opravdu krátkozraké, protože výhod je daleko více. Mezi další bonusy pak patří:

  • Zdravější PC svaly díky Kegelovo cvikům dávají lepší erekci.
  • Erekce je trvalejší díky lepšímu průtoku krve penisem.
  • Síla a mohutnost ejakulace bude vyšší.
  • Nepřímě zvětšení penisu díky lepšímu průtoku krve.
  • Uvolnění napětí břicha – stresová inkontinence.
  • Odstranění úniků moči po operaci prostaty a močového ústrojí.
  • Pomoc s hyperaktivním měchýřem – na záchod i několikrát za noc.
  • Rozvoj schopnosti udržet stolici – platí zejména pro starší ročníky, i když v poslední době číslo věku klesá.
  • Lepší kontrola nad ejakulací dává lepší výdrž.
  • Zdravější prostata. Kegelovy jsou úspěšné při bolestech prostaty při benigní hyperplazii prostaty (BHP).
  • Cviky jsou účinné i při bolestech při zánětu prostaty.
  • Vnitřní orgány budou díky cvičení ve správné pozici.

 

Mnoho doktorů výrazně doporučuje Kegelovy cviky. Podle nich jde o nejlepší “sexuální cvičení“. Každý muž by měl provádět Kegelovo cvičení denně, nebo alespoň obden.

 

Jak provádět Kegelovy cviky?

Cvičení přináší mnoho benefitů pro mužův penis. Přináší výhody, které jsou uvedeny výše plus je velmi snadné cvičení provádět téměř kdekoliv a kdykoliv. Nikdo nebude tušit, že je zrovna provádíte! Jak na to?

  1. Najděte své skryté svaly – Toho dosáhnete jednoduše. Až příště půjdete na záchod, zkuste zpomalit, nebo úplně zastavte proud moči. Svaly, které použijete, jsou přesně ty, které chcete zatínat i při cvičení. Nezatínejte nohy, břicho nebo hýždě. Místo toho soustřeďte svou pozornost na zvednutí celého vašeho pánevního dna směrem vzhůru. Jako byste análním otvorem chtěli natáhnout třeba mentolový bonbón. Nezapomeňte u toho stále dýchat. Uvolněný hluboký dech je nejvíce důležitý. Pokud jste schopni zastavit nebo zpomalit tok moči uprostřed močení právě jste úspěšně našli a stáhli svůj PC sval. Gratulujeme. Pokud stále máte problém, je to stejný sval, který stahuje anální otvor. Pokud máte, jste připraveni na Kegelovo cvičení.
  2. Zatáhněte svaly pánevního dna – prvním krokem Kegelových cviků je zatažení svalů, které jste objevili při zkoušce.
  3. V dalším kroku zatněte sval a držte – v další fázi je třeba sval udržet chvíli zatnutý. Pokud možno tak dlouho, jak to jen půjde. Většina mužů nedokáže na poprvé udržet sval zatažený na více než několik sekund. Což je v pořádku. Někteří ho nedokážou udržet vůbec. Vše je otázkou cviku. Cvičení udělá postupně tyto svaly silnějšími. Zaznamenejte si, jak dlouho jste vydrželi vy.
  4. Uvolněte kontrakci a zopakujte – uvolněte napětí a cvik opakujte. Opakovaní proveďte desetkrát. Postupně zvyšujte dobu zadržení svalu. Vaším cílem je čas 10 sekund.

Při správném provádění cvičení byste měli cítit, jak vaše varlata stoupají mírně nahoru. Některým mužům to bude chvíli trvat. Ale v případě pravidelného cvičení na tuto metu dosáhnou. Zlepšení je zpravidla vidět během 4 – 6 týdnů.

Nejlepší věcí na Kegelech je, že nepotřebujete jakoukoliv pomoc rukou nebo nohou. Cvičit tak lze úplně všude, Na židli v kanceláři, v metru, při cestě do práce, v práci nebo při čekání ve frontě v obchodě.

kde_cvicit_kegely

Tento muž sice nakupuje, pokojně ale může provádět Kegelovy cviky. Nikdo nic nepozná!

Jak často Kegely cvičit?

Jakou u jiných druhů cvičení nemá cenu cokoliv přepálit. Lepší je pomalý začátek a postupně přidávat dávky. Zde je několik doporučení, jak začít s cvičením pro vaše lepší sexuální zdraví.

  • Několik prvních týdnů: Dělejte 50 cviků každý den. Každou kontrakci držte od 1 do 5 sekund v závislosti na síle vašeho PC svalu. V prvních fázích pravděpodobně nevydržíte více jak 1 – 2 sekundy. Čím více budete cvičit, tím budou vaše svaly silnější a vydrží déle.
  • Po prvotní fázi: Zařazujte do vašeho cvičení více opakování. Cvičení by mělo trvat od pěti do deseti minut denně. Přibližně čtyřikrát za týden. Neměl by to být problém, protože Kegelovy cviky lze provádět téměř kdekoliv. Mnoho vyznavačů tohoto cvičení dělá tuto rutinu na posílení pánevního dne ráno. Ale doba je na vás. Nebo můžete po čase pro zpestření zkusit udržet zatažené pánevní dno tak dlouho, jak to jen půjde.

Pomohou mi Kegelovy cviky zintenzivnit orgasmus?

Odpověď je samozřejmě ano. Kegelovy cviky pro muže dokážou pomoci při dosažení této mety. Když je PC sval dostatečně silný, budete schopni zastavit ejakulaci. Pro tuto schopnost musíte být schopni udržet pánevní dno zatažené po dobu nejméně 10 sekund. Když tohle dokážete, zkuste tuto metodu na oddálení orgasmu:

  • Zatáhněte PC sval, předtím než při ejakulaci dosáhnete “bodu zvratu“ – moment, kdy semeno začne proudit vaším penisem a ejakulaci už nejde odvrátit
  • Držte zatažené svaly po dobu 10 sekund
  • Poté co opadne nutkání k ejakulaci, uvolněte svaly.

Nejtěžší částí celého procesu je vybudovat svaly natolik silné, aby zastavily ejakulaci. Tento učební proces zabere týdny, měsíce možná i roky. Mnoho mužů tvrdí, že rozpoznat “bod zvratu“ zabere stejně času, jako samotné posilování pánevního dna.

Je třeba prostě hodně trénovat a projít skrze hodně pokusů. Tato snaha sklidí své ovoce v budoucnu. Pro mnohonásobný orgasmus muže je tedy silné pánevní dno základ.

ČTĚTE TAKÉ: 6 nejčastějších poruch ejakulace.

 

Několik extra tipů jak efektivně posílit pánevní dno

  • Kegelovy cviky ve spojení s dalšími cvičeními – V situaci, kdy muž praktikuje například ještě Jelquing (cvičení na prokrvení penisu) mohou Kegelovy cviky pomoci ještě lépe prokrvit penis. Jednotlivá cvičení tak podporují jedno druhé a jejich efektivita roste. V bodě kdy muž cítí jistou v jednom cvičení, může efektivně zapojit do hry další. Toto je ideální způsob jak posílit pánevní dno a zvýšit svou sexuální výkonnost.
  • Kegelovy cviky jsou jak pro muže tak i ženy – obě pohlaví mohou tyto cviky provádět. Pokud partneři zařadí toto cvičení do repertoáru společně, pak jen dobře. Oba tak zvýši svou vzájemnou rozkoš. Když žena zatne svůj PC sval během soulože, její vagína bude užší. To znamená více rozkoše pro všechny zúčastněné!!!
  • Kegelovy cviky a předčasná ejakulace – „Ach můj bože, už jsem.“ Tuhle větu partnerka nechce slyšet. Ani muž ji nechce říkat moc často. Někteří muži v začátcích cvičení těchto cviků zjistí, že ejakulace přichází mnohem rychleji. Je to tím, že dostatečné neuvolňují PC sval během soulože. Dělají to nevědomky. Sval tak ochabne. Pokud je unavený, přichází vyvrcholení dříve. Tento jev naštěstí zmizí během několik málo týdnů. Pak přijde odměna v podobě mnohem větší výdrže. Čím více víc posílené pánevní dno, tím lepší výdrž. Jen je třeba občas trpělivě počkat.

Kegelovy cviky pro muže, přetrénování nastat může..:)

Jako u všech cvičení na penis přetrénování nechcete. Může být lákavé udělat tolik cviků, kolik jen jde a vydržet co nejdéle. Nedělejte to! Vidina rychlého výsledku takto některé lidi motivuje, ale je to hloupost a kontraproduktivní postup.

Stejně jako kulturisté a další špičkoví sportovci, chcete pomalý postup. Přetrénovaný sval bude stagnovat. Bude bolet a nebude možno pokračovat v tréninku a to nechcete. Přetrénováním způsobíte více škod než užitku.

Naslouchejte svému tělu. Svaly žádají regeneraci. Samo ví nejlépe, kdy přestat.  Dejte mu šanci na uzdravení a regeneraci. Postupujte pomalu a sklidíte veškerou kořist i slávu a ocenění u své sexuální partnerky.

DÁLE ČTĚTE: Proč slábne sexuální libido a jak ho znovu nakopnout? 

Kegelovy cviky na potenci, erekci i výkonnost
5 (100%) 4 votes