8 běžných potravin s vitamínem D a zinkem, které vám zvýší produkci vlastního testosteronu

*článek jsme převzali ze zahraničního zdroje

Testosteron je androgen (mužský pohlavní hormon), kterého účinkem není pouze podpora libida či růstu svalů. Je zodpovědný také za zdraví kostí, svalů, spermatogenezi (produkci zdravých spermií), růst ochlupení a mnohé další procesy důležité pro život muže.

Věkem se hladina hormonu přirozeně snižuje a zpomaluje se jeho vlastní produkce. Hladina se může snižovat i dříve kvůli různým onemocněním.

Optimální hladina souvisí se správnou hormonální rovnováhou. Lze ji částečně udržovat pestrou, čerstvou a zdravou stravou bohatou na potřebné živiny.

Potraviny sice nízkou hladinu nevyléčí, ale správná strava pomáhá s udržením správné hladiny.

Zvlášť důležitý je také vitamín D a zinek, které tělo k produkci testosteronu spotřebovává.

Zde doporučíme několik běžných potravin s obsahem těchto látek a s vlivem na podporu vlastní produkce hormonu.

potraviny pro zvýšení testosteronu

 

Tuňák

Vitamín D je prospěšný pro zdraví srdce i pro produkci testosteronu.

Tuňáka lze konzumovat čerstvého nebo i z konzervy, pokud nebudete holdovat konzervám příliš často. Obsahují totiž konzervanty a barviva, která jsou škodlivá.

Jedna 100 g porce tuňáka tělu doplní denní doporučenou dávku vitamínu D.

Pokud vám právě tuňák nechutná, zaměřte se i na jiné mořské ryby, třeba losos nebo sardinky.

Pozor ale na vhodné dávky. Mořské ryby v konzervě jezte maximálně 3 x týdně, protože obsahují i škodlivou rtuť.

DOPLNĚK PRO PŘIROZENOU PODPORU TVORBY TESTOSTERONU:

České tobolky Proerecta LONG s bylinným složením pro dlouhodobé užívání. 

Proerecta Long

 

Plnotučné mléko a výrobky z něj, ideálně zakysané

Mléko obsahuje potřebné bílkoviny a vápník. Mléko udržuje pevné kosti a díky vitamínu D udržuje správnou hladinu testosteronu.

Vyhýbejte se polotučným a light výrobkům. Tuk je pro tělo velice důležitý a není rozumné se o něj vědomě obírat, pokud právě nehubnete nebo nejste vysloveně obézní.

 

Vaječné žloutky

Žloutek je dalším bohatým zdrojem vitamínu D. Cholesterol má sice špatnou pověst, ale vejce obsahují zdravý typ cholesterolu.

Pokud nemáte lékařem vyměřený zvýšený cholesterol, jedno vejce denně je ideální denní dávka.

 

Obiloviny a výrobky z nich

V případě, že si musíte hlídat hladinu cholesterolu, zapojte do jídelníčku co nejméně zpracované obiloviny.

Některé výrobky jsou o vitamín D obohacené, ale také zpracované. Zaměřte se na obiloviny ve své přirozené formě.

 

Ústřice

Ústřice obsahují zinek a ten pomáhá udržet správnou hormonální hladinu. To je obzvlášť důležité pro muže s již sníženým testosteronem.

 

Mušle a mořské plody

Příležitostní konzumace kraba nebo humra může zvýšit hladinu testosteronu. Je to zásluha obsaženého zinku.

Podle National Institute of Health obsahuje aljašský královský krab až 43 % doporučené denní dávky zinku v pouhých 85 gramech.

 

Hovězí maso

Konzumace červeného masa v poslední době vzbuzuje velké obavy, přitom jde o jeden z největších zdrojů živin v lidské potravě.

Zmiňuje se riziko rychlejšího vzniku rakoviny tlustého střeva.

Vše samozřejmě záleží od množství a ani hovězím se nelze krmit denně. Z jídelníčku maso ale určitě neškrtejte a zcela jistě ignorujte aktuálně moderní veganské stravovací trendy. Jsou nebezpečné a veganská strava snižuje produkci testosteronu.

Hovězí maso obsahuje hodně tuku, který tělo potřebuje pro hospodaření s energií.

Hovězí játra jsou mocným zdrojem vitamínu D. Mleté hovězí je zase bohaté na zinek.

Vybírejte si co možná nejlibovější kousky a nejezte hovězí každý den. Dobrý kus masa dvakrát týdně je tak akorát.

 

Fazole

Fazole jsou nutričně mnohem bohatější, než vypadají. Jsou silným zdrojem vitamínu D a zinku. Obsahují i prospěšné rostlinné bílkoviny.

Obecně se luštěnin vůbec nebojte. Lze je připravovat na mnohé způsoby a jelikož je jich spousta druhů, neomrzí se vám jejich chuť.

 

Ke zvážení:

Vaše stravovací návyky ovlivňují produkci vlastního testosteronu. Potraviny sice neléčí sníženou produkci ani důsledky nízké hladiny, ale zdravá strava má vliv na stav organismu po celý život. Proto stravování nepodceňujte.

Pro změření hladiny hormonu je nutný odběr a rozbor krve.

S diagnózou „snížená hladina a produkce testosteronu“ vám mohou byt předepsány tyto metody doplnění:

  • tablety nebo pilulky
  • gel
  • injekce

Všechny tyto léčebné metody ale mají i své negativní účinky, proto přísně dodržujte nařízení a upozornění svého lékaře.

Proerecta Long

DALŠÍ ČLÁNKY O TESTOSTERONU

Recenze PROERECTA LONG - český doplněk pro zvýšení testosteronu
Jak zjistit hladinu testosteronu?
O úbytku testosteronu během stárnutí
12 rychlých kroků k doplnění testosteronu

erekce_cz na facebooku

/ZDROJ/

Leave a Reply